fredag 18 juni 2010

Berättelsen om födelsen..dag 1 i livet..Av de sju små dvärgarna..

Det började med att valp nummer ett tittade ut i sängen den var väldigt medtagen och tyvärr ville denna lille Trötter till hundhimlen snabbt igen..

ettan, blr hane född 04,48 som vägde 173gram Trötter
tvåan, orr hane född 04,56 vägde 205gram
trean, orr hane född 05,02 vägde 197gram
fyran, orr hane född 05,19 vägde 142gram
femman, blr hane född 05,49 vägde 200gram
sexan, blr hane född 06,38 vägde 160gram
sjuan, blr hane född 06,42 vägde 200gram

Alla valparna kom ut lätt, det var nummer sex som Aina först var tvungen att krysta så att det syntes och hon krystade ljudligt några gånger. Antagligen låg den inte riktigt i läge. Hon krystade ett antal gånger och jag tittade där bak för att försäkra mig om att det var en på väg, då ser jag ena tassen som sticker ut, hinnan har gått sönder inne i och hon kämpar på med att få ut den. Jag hjälpte till genom att trycka lite över öppningen för man kände tydligt kroppen, då visste jag inte om det var huvudet eller rumpan, men det var huvudet.

Jag frotterade och frotterade för den var såklart medtagen iom att hinnan spruckit i mamma Aina. Undertiden som jag frotterade och vägde började Aina igen slicka sig där bak och jag tittade efter om det var moderkakan som kom, nämen det kom en valp så snabbt igen. de är tvillingar säger jag, kom samtidigt.

Aina var jätte duktig och pysslar med sina fina små och vill ha korv och gotter men inte hundmat, så då blir det det nu några dagar...

Valparnas namn är som det står dvärg namn..
och jag vill se vem som är vem i personligheterna innan jag ger dem namnen..
Det var bara Trötter som blev döpt på en gång!!

Toker,Butter,Glader,Trötter,Blyger,Kloker och Prosit!!

Bilder kommer i kväll samtidigt med vägningen..

Inga kommentarer: